tirsdag 8. februar 2011

mmm....fiskegrateng

Øvelse gjør mester - og jeg har laget mange gode glutenfri retter i det siste,Så det går fremover.... jeg har bare vært utrolig sløv med å blogge. Men her kommer oppskriften på en kjempegod fiskegrateng som jeg snekret sammen i går og som gikk ned på høykant til lyder som mmmmmm....mamma .....mmmmmmm. Og slike herlige tilbakemeldinger fra vesla gjør mamma veldig glad. Glemte desv å ta bilde, men her er oppskriften.

Oppskrift
1 pk Findus frossen torsk
100 g glutenfri pasta ( jeg brukte det jeg hadde i skapet, pipette fra schär)
3 raspa gulerøtter
Litt opphakka purre

Hvit saus
40 g melkefri margarin
40 g glutenfri lys melblanding Toro
4 dl laktosefri melke
1 dl Alpro soya fløte
2 egg

Trekk torsken i ca. 10 -15 min i lettsaltet vann
Kok pastaen ca 15 min
Kutt opp purre og rasp gulerøtter
Smelt smøret og rør inn melet. Tilsett melken og fløten og kok opp
Smak til med salt,karri og muskat.
Ta gryta av platen og avkjøl sausen noe før de 2 eggeplommene røres inn
Hakk torsken i småbiter og bland fisk,pasta og grønnsaker i den hvite sausen.
Jeg blandet også i en neve revet hvitost.Ha hele blandingen i en ildfast form.
Pisk eggehvitene stive og vend forsiktig inn.

Jeg toppet det hele med glutenfritt gerijermel.

Stekes 180 grader i ca 30 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar