søndag 9. januar 2011

Fruktglede til bursdagsfeiring i barnehagen

Da Maja skulle feire sin 3 års dag i barnehagen sist uke, kom jeg opp med idèen om å lage "Fruktglede" til alle barna på hennes avdeling. Plastglass ble fylt med oppskåret frisk frukt. Så toppet jeg det hele med litt søtt .... i form av et lite stykke glutenfri eplekake på toppen. Det hele ble mottatt med begeistring.

Oppskrift (20 glass)
1 hel ananas
4 Kiwi
5 grønne epler
3 appelsiner
2 pærer
1 kurv grønne druer
1 kurv blå druer






Plastglass og plastgaffel ble kjøpt på Europris. Frukten ble skrelt og kuttet i biter (en munnfull). Jeg fylte glassene halvfulle. På toppen la jeg et lite stykke glutenfri eplekake innpakket i plastfolie. Deretter var det bare å sette glasset i en plastpose, knyte på litt rosa bånd i toppen og feste på merkelappen som jeg hadde laget for anledningen. Glassene stod over natten i kjøleskap og frukten var like fin dagen derpå. Oppskrift på eplekaken kommer etterhvert :-)

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny blogg:) Lykke til med det glutenfrie kostholdet! Blir spennende å følge deg videre.
    Lene

    SvarSlett